onsdag 11 maj 2011

Kommundag

I morgon kväll bjuder Sunne kommun alla kommuninvånare på en gratiskväll i Rottneros Park. Ett jättefint initiativ. Som trädgårdsmästare kan jag ändå inte låta bli att önska att det hade legat lite senare på säsongen. Så att Sunneborna hade blivit bjudna på ett besök i parken när den är som allra finast. Visst är det vackert nu också, men tänk i mitten av juli!

Men hur som helst, nu är Sunneborna bjudna till parken i morgon kväll, och de är så välkomna. Personalen gör sitt yttersta för att få parken städad och fin till evenemanget. Själv ligger jag hemma i sängen i förkylning. Frustrerande, men inget att göra något åt. Inger som är ansvarig för butik och café ringde för en stund sedan och berättade att det hade kommit en bussresa från min barndomsby Ed idag, de hade frågat efter mig. Synd att jag inte var där och kunde säga hej. Men Inger passade då också på att berätta att det är en fantastisk parkpersonal vi har (det visste jag såklart redan!) "De går inte, de springer, men trots att de har så bråttom dessa dagar så är de glada." Så sa hon. Ja, det är arbetsgänget det. Önskar att jag snabbt blir frisk så att vi kan ruscha omkring tillsammans och göra parken fin för våra besökare! Och att vi själva kan känna oss nöjda med det vi har åstadkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar