tisdag 7 maj 2013

Vi är tillbaka

Vintern är äntligen förbi. Nu sätter vi fart - på riktigt!
Parkpersonalen började sin säsong i mitten av april. Hittills har de räfsat upp ett ton (verkar det som) löv och nedblåsta grenar. Ingen klagar, alla kämpar på och som vanligt råder hög stämning - alla skrattar och är glada. 

Våren är här

Parkpersonalen 2013
Parkpersonalen det här året är Lachen, Bosse, Toon, Inger,
Magnus (trädgårdsmästare), Kerstin, Stina, Jessika och Lena. Gänget som vet hur en trädgård ska skötas och se ut. Några har jobbat här tidigare, några är nya.


Theo och Kamilla
Entrépersonalen börjar pö om pö. De flesta är studerande så de finns här från och med att sommarlovet startat. I år kommer Ellen, Hanna, Lisa, Matilda, Sara och Tobias att ta emot våra besökare i caféet och butiken. I Äventyrsparken huserar Elias under sommaren. Han ska sälja glass, godis och dricka samt sköta attraktionerna.

På bilden här ovan syns Theo och Kamilla. Theo dyker upp lite här och var i parken, eftersom han brukar hjälpa sin mamma på jobbet under sommarlovet. (Ja, mamman mutar med glass.) Mamman är Kamilla och det är alltså jag som skriver. Blogg, facebook, butik, café och lite annat är mina revir. Vi hörs!
(Jag ska tjata trädgårdsmästaren till att blogga oxå. Vilken tur att jag alltid får min vilja igenom, ha ha.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar