tisdag 14 maj 2013

Överraskad (och omtumlad)

Jaha, och vem är Peter Carlsson? Och Blå grodorna? Låter som ett programinslag på Bolibompa.

Fredagskväll i december, på väg ner till Karlstad. Aldrig hört talas om den artist som jag ska se uppträda på Scalateatern. Panikgooglingen innan avresa hade inte gett mer ledtrådar. Nåväl, bara att hänga på och hoppas på det bästa.

Inne i salongen väcks min nyfikenhet av scenografin. En bakgård, fylld av instrument, skrot, skräp och några möbler. Stökigt - men charmigt.

Ut på scenen kliver en man. Lite lagom gubbig. Hatt och rutig skjorta. Försynt, långsam och sävlig i pratet. Jaha ja... paaarty, ironiserar jag tyst. Utan omsvep överraskas jag totalt.

Nu vill jag att du också ska få vara med om något omtumlande och imponerande. Är du redan ett Peter C & Blå Grodorna-fans, så vet du vad jag pratar om.

//Kamilla


Peter Carlsson

Peter Carlsson och Blå Grodorna

Lördagen den 13 juli kommer Peter Carlsson och Blå Grodorna till Rottneros Park. Deras nya show Ett inhopp visades för utsålda hus runtom i Sverige under våren. Och nu har turen kommit till Sunne. 

Här beskriver Peter Carlsson själv sin, och de Blå Grodornas, stil och tanke
Vi blandar friskt när det gäller musik, alla har vi ju olika bakgrunder och kan bidra med idéer - från min tid som teatermusiker har jag plockat med det här att spela på sånt som egentligen inte är instrument: äggstrimlare, motorsåg, kaffepanna o.s.v. Sen pratar jag mycket mellan musiknumren utan att för den skull vara någon ståupp-komiker, faktum är att folk ofta gråter med oss på våra föreställningar... Vi försöker nå både det svarta och det vita, det glada och det ledsna och naturligtvis det vardagliga som är där emellan (som vi alla är en del av).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar