fredag 29 juni 2012

Första bildbloggen

Birgitta 




 Fredag igen veckorna bara flyger iväg. Som utlovat har jag lärt mig att lägga in bilder på bloggen. Och för att alla ni läsare ska få ett ansikte på den som bloggar, så är premiärbilden en bild på mig.
Denna vecka har varit en helt normal arbetsvecka, vi har rensat i bibelträdgården och i blomstergården, där perennerna börjar blomma och dofterna slår emot en. Blomstergården är en del av parken som borde besökas flitigt under året. För  där är det alltid något som blommar under säsongen.
Sedan har vi gett oss i kast med att rensa grusgångar vilket vi har fler än en i parken. Idag har vi varit nere i rosengården(vilket förklarar rosen jag har i hatten) och bundit upp rosor och rensat ogräs och klippt Isopen som växer runt våra rosenrabatter.  Rosorna börjar komma till sin rätt nu.  De har  börjat blomma doftar gott och är vackra så som rosor bara kan vara.  Så ett besök i rosengården under helgen rekommenderar jag starkt och varmt.
Vädret har denna vecka varit omväxlande övervägande sol men fortfarande mycket regn, sommaren vill inte riktigt komma i gång, vilket gör att sommarblommorna otåligt står och stampar med rötterna i backen.
Tills nästa vecka hoppas på soligt väder och några regnfria dagar så växterna får fart.

Tills dess önskar jag alla läsare en trevlig helg...........     





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar