onsdag 3 juli 2013

Får får får? Nä får får lamm.


Hej!
Jag heter Gapa. Jag tänkte blogga lite om mig själv.

Jag bor här i Rottneros Park över sommaren. Mina döttrar Jamaica och Jambalaya är också här. När du kommer och hälsar på oss nere i hagen vid Äventyrsparken känner du igen Jambalaya på den vita bläsen på huvudet. Eftersom mina döttrar kan vara busiga ibland, frågade jag min bästis Gabriella om hon ville följa med och bo här och hjälpa mig att ha koll på busfröna. Det ville hon.

Jag trivs bra här i Rottneros Park. Faktiskt så bodde jag här över en sommar när jag var ett litet lamm. 

Jag tycker väldigt mycket om att gosa. När du kommer hit får du klappa mig om du vill. Det går bra att klappa Gabriella, Jamaica och Jambalya också. Och vet du vad? Du får gärna mata oss med gräs också. (Men inget annat än gräs, för då kan vi få ont in magen.)

Vi som bor i fårahagen här i Rottneros Park är av en gammal svensk ras som heter Finullsfår. Vår ull är den mjukaste ullen av alla svenska fårraser som finns - det är vi lite malliga över hi hi. 

När hösten kommer flyttar vi hem till Kil igen. 

Hej då!

Det finns alltid svarta får i alla familjer he he,
(men det här är ett snällt ett..)

Vår allra bästaste matte, Kerstin

Så här såg det ut när vi flyttade hit. Här med Kerstin och Jessika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar